جلسه تخصصی معاونان آموزشی ابتدایی و متوسطه دوره اول جامعه تعلیمات اسلامی اسلامی برگزار گردید.

جلسه تخصصی معاونان آموزشی مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول مدارس جامعه تعلیمات اسلامی اسلامی برگزار گردید

جلسه تخصصی معاونان آموزشی ابتدایی و متوسطه دوره اول جامعه تعلیمات اسلامی اسلامی برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی جامعه تعلیمات اسلامی اولین جلسه معاونین آموزشی مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول مدارس جامعه تعلیمات اسلامی مدارس با حضور قائم مقام جامعه تعلیمات اسلامی آقای ایزدیان و جناب آقای جوانشیر معاون آموزشی و کریمیان مشاور آموزشی مدیر عامل جامعه تعلیمات اسلامی در روز های یکشنبه 21 و سه شنبه 23اردیبهشت ماه 1404از ساعت 9 صبح لغایت 11:30دقیقه در محل دبستان پسرانه امام علی علیه السلام و دبیرستان رضویه تهران برگزار گردید. در ابتدای جلسه معاونان آموزشی مقطع ابتدایی ، ابتدا کریم پورمدیر دبستان امام علی (ع)ضمن عرض خیر مقدم به حاضران و تبریک اعیاد گذشته به شرح وظایف معاونان آموزشی پرداختند و در این میان به اهمیت و نقش بی بدیل معاونان آموزشی در موفقیت مدرسه تاکید نمودند و اظهار امیدواری کردند که معاونان آموزشی با ابتکار و خلاقیت ،اثر گذاری حداکثری را در ارتقای سطح علمی ، آموزشی و پرورشی مدارس ایفا نمایند . آقای جوانشیر معاون آموزشی دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی نیز ضمن تشکر از میزبان جلسه و خوش آمد به حاضران به دستور جلسه ( نتایج بازدید آموزگاران پایه اول از کلاس همکاران یایه اول در مدارس دیگر ) اشاره نمودند و با تاکید بر این نکته که طبق دستور العمل های آموزشی ، شرح وظایف معاونان آموزشی همان وظایف مدیران است و معاون آموزشی نقش مهندسی مدرسه را بر عهده دارند بر تمرکز بیشتر معاونین بر انجام امور تاکید نمودند . در ادامه هریک از اعضا درباره نتایج بازدید اظهار نظر کردند و مقرر شد. جلسه بعد معاونان آموزشی مدارس ابتدایی در اواخر خردادماه برگزار گردد. همچنین در جلسه روز سه شنبه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، ابتدا سرکار خانم حبیبی مدیر دبیرستان و معاون آموزشی رضویه ضمن عرض خیر مقدم به حاضران ، گزارشی از فعالیت های آموزشی دبیرستان را ارایه نمودند. در ادامه آقای جوانشیر معاون آموزشی ضمن عرض خیر مقدم به همکاران حاضر در جلسه و تقدیر و تشکر از میزبان جلسه توجه حاضرین را به اولین دستور جلسه جلب نمودند و تاکید کردند اولین موضوع جلسه به اشتراک گذاشتن فعالیت های تکمیلی آموزشی مدارس در حوزه های پیشرفته -مهارت آموزی –تقویتی- دانش آموزان دوره متوسطه اول از ابتدای سال تحصیلی مهرماه تا پایان اردیبهشت ماه -زمان های برگزاری فعالیت ها -شیوه انتخاب سطح دانش آموزان -نوع محتواهای آموزشی و پرورشی و مهارتی می باشد.در ادامه هر یک از معاونان آموزشی به ارایه گزارشی از فعالیت های تکمیلی آموزشی مدرسه خویش پرداختند و فعالیت ها خلاقانه ، ابتکارات ونوآوری های خویش را به اطلاع همکاران دیگر رساندند .در ادامه آقای ایزدیان قائم مقام جامعه تعلیمات اسلامی اظهار داشتند : هدف ایجاد جامعه تعلیمات اسلامی بر اساس اساسنامه “تعلیم و تربیت نسل نو در حد بالاترین سطح علمی و تربیتی با تکیه بر آموزه های دین حنیف اسلام و مذهب اثنا عشری “است نقش معاونان آموزشی در ارتقای سطح علمی دانش آموزان نقشی بی بدیل است.در ادامه آقای کریمیان مشاور آموزشی به موضوع روش های مدیریت موثر در فضای مجازی اشاره داشتند و تاکید داشتند که آموزش های مجازی دستاوردهایی را به ارمغان آورد چرا که کرونا در یک اتفاق نادر از یک زیست بوم ما را به زیست بوم دیگر کوچ داد و این تغییر در آموزش آسیب ها و دستاوردهایی را به همراه داشت .در ادامه آقای کریمیان به آموزش تلفیقی – توسعه فردی معلمان و دانش افزایی آنان-احاطه معلم به روش های تدریس تلفیقی – استفاده از رسانه های مختلف -افزایش کیفیت آموزش-انتخاب محتواهای آموزشی متناسب با ذائقه مخاطب- ایجاد تعامل دو سویه توسط معلم در کلاس درس- مهارت های برقراری هوش عاطفی از سوی معلم- افزایش شایستگی های دیجیتال معلم- اطلس آموزشی متناسب با شرایط مدرسه -میزان دسترسی بچه ها به ابزارهای هوشمند تاکید داشتند و اینکه از فرصت تابستان برای آموزش و توانمندسازی معلمان بهره کافی و وافی را ببریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا